Du är jag eller var det tvärtom

Jag är så trött på människor som hela tiden måste hävda sig själva genom att hela tiden vinna en konversation med att de är bäst...


I helgen träffade jag en kille som man nog egentligen borde tycka lite synd om.
I stort sett alla vet vem han är eller vem han har varit, han var en lidköpings "gangsta", gjorde saker man inte borde och lyssnade på eminem.. ja den killen var han..

Men nu tillhör han "överklassen" har kommit in på en skola som han beskrev som den mest kulturella i hela Sverige (de har nämligen fastnat några sekel bakåt) alltså balkläder och uniform är vad som gäller och framförallt klassisk musik och opera. Inget illa om den här killen, alla människor ändras och kanske hittar sina rätta jag långt bort ifrån vad du tidigare var. Det är Ok. Men när killen börjar klanka ner på oss "vanliga" människor kunde jag inte annat än att ifrågasätta vad han egentligen menade. Han sa att han älskade tjejer med en bred Stockholmsdialekt, som lyssnade på klassisk musik och som faktiskt uppskattade opera.. Han ville också påpeka att dessa tjejer kom till 99% från adeln... Hallå ADEL, vad betyder det egentligen i vår tid.. Men det han ville säga var att de tjejerna faktiskt oftast tillhörde den rika delen av svearike, den delen som upppskattar Mozart. Nej nog om det, men det jag egentligen ville få fram är att man ska inte försöka vara någon annan som man egentligen, verkligen inte är. Klart du kan ändra dig med åren, men det betyder inte att du gör något endast för att passa in, vilket jag tror var meningen i detta fallet. Låt inte överflödet påverka dig.




 

Nu går jag och lyssnar på hårdrock! ciao


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha åååh jag känner mig så uppskattad! Lyssna, vi kan inte alla vara trädkramande hippies. Synd att du känner dig kränkt av vad jag anser vara sexigt, måste dock kontra med att dina färgglada crack-rökar tights har gett mig mardrömmar för resten av mitt liv så jag anser att det är 1-1 :( buu

2009-12-21 @ 14:25:56
Postat av: Anonym

Vänta nu.. är det ens någon som läser den här bloggen eller har jag precis slösat 1 minut av mitt liv på någon som antagligen inte rakar benen och lyssnar på age of aquarius? :(

2009-12-21 @ 14:35:34
Postat av: Anonym

haha pinsamt

2009-12-21 @ 16:11:36
Postat av: josefin

haha hoppsan alex, det var nog någon som kände sig väldigt träffad där! x)

2009-12-21 @ 17:21:53
URL: http://josefinoge.blogg.se/
Postat av: Anonym

mannen, du är utskrattad, sen många år tillbaka

2009-12-21 @ 17:54:04
Postat av: Anonym

är du?

2009-12-21 @ 23:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0