God morgon

God morgon

Idag är det skolavslutning och det är så skönt, allt det sista arbetet i skolan höll på att ta dö på mig, men jag klarade mig! den där ständiga pressen och stressen har äntligen gjort sitt och nu ska jag bara du det super lugnt. Senare idag blir det till att köpa de sista julklapparna.. jag tycker det är konstigt det där, nu är det världens press på att köpa julklappar och alla ska bli nöjda. Julen är egentligen ganska hemskt, inte så att jag blir Grinchen men jag menar hemsk på det viset att det skapar så mycket ångest hos människor, människor som inte har någon famlij, inte har råd o.s.v. det är ju på julen alla ska vara glada, om man inte är det då?
Nu handlar detta inte om mig, jag tycker om julen, men jag vill inte att det ska vara så mycket. Alltså vissa börjar köpa julklappar redan i november, dyra julklappar. Då tycker jag att det går till överdrift, då har det fina med julen redan försvunnit innan det har börjat. Folk försöker överträffa sig själva, när man i själva verket bara ska vara glad, fira med sina nära och faktiskt inte göra för stor grej av det. 
 
God Jul, det tänker iallafall jag ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0