fredag morgon

bestämnde mig för att sova lite extra idag..
det gjorde joel också, han ligger kvar och sover nu, skulle väcka honom men nu har jag gett upp.

Börjar i stället med min morgonrutin, dricka kaffe samtidigt som jag kollar nyhetsmorgon, läser NLT och kollar aftonbladet på internet. Hade Alfons pappa varit här hade han sagt "var sak har sin plats" och "en sak i taget".

Något som fångade min blick i dag var massakern i en militärbas i Texas. Det var majoren Malik Nadal Hasan som inte ville bli skickad till Afganistan och istället började skjuta vilt omkring sig och sköt ihjäl 12 människor.
– Det här är ett fasansfullt och tragiskt våldsutbrott, sa president Obama
Det är ju tur att han tycker det, man kanske ska sluta skicka folk till mellanösten för att kriga när ingen egentligen vet vad USA gör kvar där, bekämpa terrorism?  
Nu gissar jag på att det bara kommer ta några dagar innan man börjar misstänka att de var ett terrordåd, Malik var nämligen muslim.. Malik var även utbildad psykiater, det visar ju ganska bra på vad krig gör för människan.


Kommentarer
Postat av: Beccis

Intressant inlägg Alexandra! Men jag tycker dagboks inlägget var klockers!!

2009-11-06 @ 10:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0