kläder är inte allt

om man kollar omkring på en massa olika bloggar handlar det mesta om kläder, vad som är inne, vad som är ute, vad man bör klä sig i för att just inte vara ute.. osv. Många tycker det är kul att just vara "inne" men om jag får säga det själv så är dom där jävla kavajerna inte så snygga, eller det nya om att du ska ha kedjor på i princip allt till om med på huvudet för att någon kom på att de är snyggt eller att en inne bloggare började med just detta. Jag klandrar absolut inte dom som klär sig efter detta vissa är mycket snygga i just dom där kläderna men det är inget som jag skulle ta på mig. Jag får höra mycket negativt om hur jag klär mig just för att jag inte "passar in" eller vissa som säger: du skulle vara så sjukt snygg om du klädde dig på det där viset (alltså kavajer osv.) Men nej, jag trivs inte i dom kläderna tro mig, jag praktiserade på dressman för ett tag sedan när man vad tvungen att klä sig "stilrent"- svart, stövlar, kavajer. Jag vantrivdes något så otroligt, det var inte jag. Även om kläder inte är allt så visar det en del på din personlighet.

I fredags var jag på fest och fick höra något som jag tyckte till viss del var ganska stötande. En kille kommer fram till mig och vi börjar snacka, efter ett tag säger han : shit, du var ju ganska smart och trevligt ju, jag trodde bara du var den där tjejen som söker uppmärksamhet genom dina kläder. Liksom jaha tack så mycket! så det är de dom flesta tänker när dom ser mig; jag söker uppmärksamhet, nej så är det inte men jag gillar att få respons på vad jag har på mig. Jag har även hört positivt om det och de gör mig bara glad och det negativa försöker jag borsta bort för mina kläder är ändå en del av mig.

Jag bor i en liten stad där endast normen är helt accepterad. Klä dig som alla andra försök inte sticka ut för att vara något, fall bara in i normen så är vi tysta!

allt det där skiter jag i jag klär mig i vad jag vill, säg vad ni vill för jag kommer aldrig att ändra mig för att någon släpper en kommentar! tack för mig..



"Bananer i pjamas dräkten"




tandkött

Kommentarer
Postat av: Molo

Tandköttsvisning!

2009-11-12 @ 21:56:52
URL: http://kimmelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0