tisdag grymt

idag var det ännu en sån där dag man bara ville ligga kvar i sängen, ibland önskar man att man fick en släng av svininfluensa, slippa skolan lite. Nej skämt och sido, men den stora frågan just nu är om man ska vaccinera sig eller inte. Jag ska inte göra det, jag menar vaccinet "testas" fortfarande och jag tror inte de är så bra att ta en massa vaccin bara för att man är rädd för något som till mesta del är uppblåst av media. Jag säger inte att jag tror att svininfluensan är helt ofarlig men jag tror inte att de är något jag kommer att dö av om jag skulle råka smittas. Jag tillhör ingen riskgrupp och är inte speciellt rädd, men hela tiden kommer alla dom här löpsedlarna om ungdomar/barn som dör eller hamnar i respirator, det senaste idag är den fjortonåriga pojken som inte tillhör en riskgrupp. Man kan ju tror att man blir mer rädd men vem har egentligen tid att gå runt och oroa sig för svininfluensan. Jag står nog ändå kvar vid att inte ta vaccinet, folk har ju blivit sjuka av det med tydligen så vad ska man göra, hoppas på det bästa och försöka att läsa lite mella raderna när media blåser upp.


Kommentarer
Postat av: bubb

det är tisdag idag, puttputt

2009-11-10 @ 07:33:28
Postat av: putt

hahah, oj då fixat!

2009-11-10 @ 08:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0