egen och märkvärdig!

ÅÅÅH JAG ÄLSKAR REBECCA OCH FIONA...

Ne men alltså, jag menar dom är skit balla, det dom står för, det dom gör. MEN ALLVARLIGT.. om jag ser en enda kommentar till med citatet; "glida runt, hänga runt, låna pengar" så spyr jag nog ihjäl mig.. Alltså helt plösligt är det jäävligt coolt att vara dj och klä sig jävligt snyggt. NU är det ok, för nu är det coolt och inne liksom.

Precis som det där med rött hår.. visst är det märkvärdigt.. jag gör allt för att vara märkvärdig. Det där menar jag inte. Jag gör inte allt för att vara märkvärdig. Jag gör det för att jag vill, för att jag trivs och för att jag inte trivs med att vara en masskopia som bara gör det som är "rätt" för stunden, och klär sig i det som alla tusen andra bloggare har. Men när man är i från en liten stad handlar allt om att vara märkvärdig. Den som sticker ut gör fel, den vill synas och vara liiite bättre. Det där med att vara lite bättre kan jag hålla med om.. För det är jag faktiskt. Inte i den meningen att jag är bättre för att jag inte klär mig som alla andra, utan jag är bättre för att jag inte gör som många andra, liksom känner ett tvång, ett måste, bara för att inte höra skit. Passa in, det är det viktigaste.

Det värsta som finns (som jag nämnt tidigare)är när någon exempelvis tar fram ett klädesplagg och säger; JÄVLAR vad snyggt!.. men det här skulle jag aldrig kunna ha på mig..

Det är det jag menar med att göra som alla andra bara för att. Jag klandrar ingen bara för att de "passar in" så länge de trivs med det, känner sig snygg och inte håller tillbaka. Men så fort man gör det har man fastnat för mainstream och ett skevt samhälle fullt av masskopior. Jag håller med om att jag låter jävligt bitter, men jag har haft en sån dag bara. Ibland är det skönt att skriva av sig!



Kommentarer
Postat av: rr

fuckin ey! rakt i ansiktet

2010-12-06 @ 14:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0