glad kvinnodag

Idag är det internationella kvinnodagen. Nu fortsätter diskussionerna om att kvinnor ska ha lika mycket betalt som män, ska ha samma chanser och möjligheter bla bla. Mycket snack. Visst Sverige har kommit sjukt långt när dt gäller jämställdhet om man kollar tillbaka på de senaste 50 åren men jag tycker inte det är något att skryta om. Vi är inte jämlika när kvinnor får mindre betalt för samma jobb, vi ska väl alla ha samma möjligheter. När man frågar en kille i min ålder, är du feminist? då får man oftast ett skratt som svar, säkert. De tror fortfarande att feminister är manshatande, håriga os.v. Visst dom människorna finns det, men man ska ju aldrig hata någon pågrund av kön, bara för att kvinnor blivit förtryckta i massa år betyder det inte att en kvinna på grund av historien har rätt att hata nutidens man. Feminist betyder egentligen bara jämställdhet mellan män och kvinnor, och det vill väl alla ha eller?

Ps. Dagen till ära ska en hund som josefin känner kastreras idag.. skämt o sido. 

Nu ska jag gå till skolan för första gången på en månad! Studielusten lyser om mig!

Ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0