det går bra nu!

Idag var jag på mitt temporära jobb i en matsal för byggarbetare..
dom dära byggarbetarna.. Sitter och drar fräckisar för varandra, visslar och beter sig som byggarbetare gör, lite äckliga gubbar på 40+. Skönt att det bara är ett tillfälligt jobb.

Det var en extrem lättnad när jag gick förbi Manpower idag och de berättade att joels skattekort hade kommit! Nu börjar saker lösa sig.. Nu ska vi bara fixa ett norskt bankkonto, så är alla tråkiga saker fixade, då är det bara att köra! Jobb, träning, sova och äta.

Jag sitter och funderar på om jag ska orka jogga upp för berget idag, får se hur det går. Jag kommer väl springa tills jag inte orkar mer, sen gå resten eller troligtvis dö. Men jag har faktiskt upptäckt att det är mycket jobbigare att gå långsamt upp än om man går i raskt tempo, vem vet då kanske det är super lätt att jogga. Dock har jag inga träningskläder än så jag får väl riva fram några gamla tights och någon äcklig t-shirt. Norrmännen kommer nog att kolla snett på mig. Här är det nämligen bara de hippaste och dyraste träningskläderna som gäller, helst ska du vara sminkad och stinka parfym också. Det där är inget för mig! se upp, här kommer den illaluktande svensken i gamla trasor och springer om er! suckers!

Idag ringde de från en stort köpcentrum och ville att jag skulle komma på en jobb intervju, jag sa att jag redan har ett jobb men att jag mer än gärna tar ett till, bara mina vakter(schema på norska) inte krockar. Det gick jätte bra för hon älskar svenskar. Så imorgon efter jobbet är det jag som tar bussen till Lagunen storsenter och fixar ännu ett jobb!

Så här glad känner jag mig just nu, allt går liksom åt rätt håll!








Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att det går bra för er! Sitter bara och ler när jag läser din blogg. Men saknar dig dock väldigt mycket! Massa kramar!

2010-09-28 @ 16:16:22
URL: http://meericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0