Här sitter jag och dricker äckligt snabbkaffe som är lite fisljummet!

Gooooooooooooodmorning vietnam!

Nej, men godmorgon.

Idag är det lördag och jag jobbar inte, joel gör. Det är lite svårt att komma på vad man ska göra.. Jag tänkte att jag ska gå upp för Fløybanen. Fløybanen är egentligen en typ liten spårvagn som går upp för det branta berget, för dem som är lite lata och bor där uppe. Men längst med den så är det en vandringsled. Den ska jag gå! Det är jätte fint, vattenfall längst med vägen, träd lika stora som i sherwoodskogen(ellernått).

ALLA precis ALLA i den här staden rör på sig på ett eller annat sätt, mest  populärast är att springa upp och ned längst med Fløybanen, men det är lite för ambitöst. Det tar ca. en halvtimma om man går upp (i rask tackt) men jag har faktiskt ingen aning om hur långt det kan vara.. det ska turisten i mig ta reda på idag! Men jobbigt som skam är det.

Vi snakkes! Hade!

Detta är en bild ifrån toppen av
Fløyen, dit går man och vänder!



längst upp på Fl
øyen!




Kommentarer
Postat av: DB

Hur mycket tjänar man i Norge per timme och per dag ungerfär? i svensk eller norsk valuta

2010-09-25 @ 14:22:05
Postat av: Alex

alltså den lägsta lönen i Norge är typ 130 nok i timman, sen beror det ju på hur många timmar man jobbar..

2010-09-25 @ 17:23:48
Postat av: DB

Det är ungefär 150 svenska kronor, vad kostar t ex en Pizza i norsk valuta

2010-09-27 @ 15:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0