ska försöka blogga men det är inte så lätt..

Nu när man egentligen har någonting att blogga om som kanske andra är intresserade av, då gör man det inte. Men jag ska lite kort berätta läget här i Norge.

Just nu bor jag och Joel i ett kollektiv mitt i bergen centrum. Människorna vi bor med är mycket trevliga, och lite speciella..
Hon som hyr ut är en riktig "äventyrare" hon går upp tidigt varjre morgon(kl 6) för att vandra i bergen. På dagarna flyger hon handglider ner för bergen och på kvällarna jobbar hon. Så henne ser man inte så mycket av. Rummet/lägenheten kom även med husdjur. En skorpion, två tarantellor en orm och en rottwailer.

Den andra tjejen som bor här är student så henne ser man inte heller så mycket av. Man hör henne dock ibland genom väggen när hon sjunger samma låt om och om igen.. en skit låt..

På jobb fronten så står det lite stilla för mig. Jobbade min sista dag på Ikea i lördags och sedan dess har jag inte haft jobb. De ringer troligtvis i morgon och ger mig ett nytt, så det känns bra. Joel däremot jobbar på ett företag där han sitter och monterar ihop mätare till diseltankar. Han jobbar mycket övertid och trivs mycket bra! han hoppas på att få fortsätta där ett bra tag, vilket är troligt!

Idag fick jag skatte kort vilket är en stor lättnad. I norge är det mycket väntan på papper och dyligt som är väldigt viktigt att ha här! utan skattekort så måste man nämligen betala 50% av lönen i skatt istället för de 21% som man skattar med skattekort. Men som sagt, fick mitt i dag. EN STOR LÄTTNAD.

Nu ska vi bara fixa bankkonto, det ska fixas i veckan. Men även där är det en väntetid på ca. en vecka. Men det ska nog gå bra!

Nu ska jag kolla till tvätten och laga mig en euroshopper lunch!

Ha det bra, så ska jag försöka att uppdatera.

Ciao eller Hade!



En liten del av vårt rum! och en liten de av mig!.. jag lever!

Kommentarer
Postat av: Allan

Weeei! HEJ GLENN! Puss och klem

2010-09-21 @ 18:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0